Viimastel päevadel on olnud väga muutlikud ilmastikuolud – palju vihma ja palju tuult, mis ilmub ja kaob vastupidiselt prognoosile. Tegin koolitamisest väikese pausi, sest raske on õpilastele pakkuda häid tingimusi ja ette ennustatavat aega. Järelikult tuleb võtta aeg iseendale. Seda on ka vaja.
Meil on juba mõned nädalad kohal uued lohed Eleveight Kites´ilt. Ilmselt ei ole enam uudis, et inimesed, kes kunagi lõid Besti, teevad nüüd sama asja edasi Eleveight Kites nime all. Tegemist on lohesurfi maailma tipptegijatega ja mul on suur usk Eleveight´i. Olen näinud selle brändi ülesehitust täiesti algusest. Hea on jälgida ja saada osa millesti nii proffesionaalsest.
Kuigi Eleveight on uus nimi, seisavad selle taga inimesed, kellel kogemust alates ajast, mil lohesurf oli alles lapsekingades. Näiteks lohede disainer Peter Stiewe ja laudade disainer Franz Schitzhofer ei vaja erilist tutvustamist. Esimese sulest on tulnud lohe mudel Waroo, mis siiani maailmas müüginumbritelt esimene. Franz´i projekteeritud laudu kiidetakse sõitjate poolt kõikjal. Kogu Best müügivõrgustik võttis suure heameelega üle Eleveight Kites brändi esindamise. Seega uus nimi küll, aga vaadates peale 2018 mudeliseeriate lohedele, tuleb naeratus suule – need on absoluutsest tippklassist nii lennuomaduste, materjalide kui tehniliste lahenduste poolest. Peter Stiewe ütleb, et hea tootearendus on kõige olulisem. Sellega tuleb nõustuda. Eleveight filosoofia keerleb ümber sooritusvõime, kvaliteedi, funktsionaalsuse ja innovatsiooni.
Mudelivalikus on neli lohet: FS (Freestyle/Freeride; 5-strut open C); RS (Freeride, Cross-Over, Ride All; 3-strut delta hybrid); WS (Wave/Freeride; 3-strut open C) ja PS (Progression/Freeride; 3-strut delta).
Mina valisin nendest endale igapäevaseks kasutamiseks kõige agressiivsema – FS´i. See mudel on ümber tiiva pööraja, mis tähendab suurt jõudu kiteloopides – täpselt nagu mulle meeldib. Konksust lahti võtmine on veel testimata. Sellest edasipidi. Loodan, et meie teamrider Martin Kuuspalu saab seal kohas ka enda arvamuse varsti öelda.
Pühapäeval (06.08) oli sõidupäev Püünsis. Tuult keskmiselt 12-13 m/s, puhangud 19 m/s. Alguses sõitsin 9m FS´iga, mille seadsin üles 47cm poomiga. Minu arvates toimib see poomi mõõt ülihästi 9m ja väiksemate lohedega. Alates 10m lohest kasutan juba 52cm poomi.
Otsustasime kambaga sõita Aegnale. Mõeldud-tehtud. Oleks ma teadnud, et selline raju mind ees ootab. Kõik sõitjad olid 9m lohedega, kuid minust märksa raskemad. Mulle meeldib korraliku poweriga sõita ja jõudu tõmban maha lohel harva. Seekord tuli seda teha, sest kuni 19 m/s küündivad puhangud ei võimaldanud enam kanti hoida. Kiirus kasvas kohati hirmuäratavalt suureks ja pidin tagumise jalaga korralikult tööd tegema, et kontrolli säilitada. Tuul oli puhanguline, aga lohe kannatas ilusti. FS on hea ülemise otsaga lohe. Seda on muidugi juba peale vaadates näha – 5 ristiballooni ja open C kuju. Selline mudel ongi pigem keskmise ja tugeva tuulega hullamiseks. Kui tahta maksimaalset alumist otsa vaikse tuulega, tuleks valida pigem RS, millel suurem tuulevahemik. FS fookus on eelkõige karm sooritusvõime kõige radikaalse jaoks, mis pähe tuleb.
Aegnalt tagasi sõites võtsin korraliku hoo alla tuult üles ja mingil hetkel läks asi nii karmiks, et ei jõudnud enam tasakaalu säilitada, kukkusin ja olin nagu lutsukivi. Kui pidama sain, siis avastasin, et kaotasin peast oma capi. Enam üles ei leidnud. Lained olid tumedad ja kuigi korraks märkasin seda, oli järgmise tagasipööde ajaks müts juba lõplikult silmist kaotatud. No mis siis teha. Ju pidi nii minema. Oligi mind pikka aega juba teeninud ja õpetades päikese eest kaitsnud. Meil on suurem kogus uusi cape tulemas ning valin sealt omale uue meelepärase.
Kuna ma olen saanud mitu päeva järjest korralikult sõita, siis tundsin, kuidas kehatunnetus hakkab aina paremaks minema. Palju koolitades areneb küll õpetamise oskus, kuid sõidu tippvorm võib nüriks jääda. Tegelesin kiteloopide ja big air´iga.
9m FS oli nii tugevas jõus, et mul ausalt öeldes ei olnud julgust 10+ meetri kõrgusel kiteloopi tõmmata. Peab veel natuke tunnetust juurde saama ja mune kasvatama. Tunne on küll selline, et varsti võiks seda teha. FS on esimene 9m lohe, millega tunnen ennast vaiksema tuulega (puhangud kuni 14-15 m/s) kiteloopides kindlalt. Iga 7m saab kenasti loopima, aga 9m on juba 50/50, et see sind kukkumisel kinni püüab. Big air oli selle eest korralik. Vaatasin teisi lohesid ülevalt alla ja hea emotsioon jäi sellest kõigest. Minu jaoks on eriti nauditavad sellised ekstreemsed päevad, kus loodus näitab agressiivselt enda jõudu. Tekib austus ja tunne, et oleme päris väiksed täpid merel.
Kiteloopideks võtsin 7m FS´i. Tegin tööd käte asendiga. Tavaliselt asetan tagumise käe (ehk see mis loopi tõmbab) poomi äärde, et saaks hästi tõmmata. Avastasin, et parem on jätta käed mõlemal poomi poolel enam-vähem keskele. Siis hüppesse minnes tõmmata ühega ja teisega lükata. Sain paremale poole selliselt täiesti uue taseme ja kontrolli enda loopidesse. Teen sellega veel tööd. Mul on paremale loobid päris hästi käpas, aga vasakule sõites kipun palju ja raskelt kukkuma maandumistel. Asi selles, et parem käsi tõmbab kuidagi teisiti ja loobi ajastus seega muutub. Nagu oleks vähem jõudu käes või midagi. See on mu järgmine fookus. Trikid ongi erinevates suunandes erinevalt rasked minu jaoks. Olen otsustanud, et kiteloobi soovin mõlemale poole võrdselt heaks saada.
Mul jagub FS´i jaoks ainult kiidusõnu. Olen aastate jooksul sõitnud lugematute lohedega ja viimasel ajal on mind raske üllatada. FS tegi just seda. Ma nagu armusin uuesti. Minu jaoks on oluline, et saan varustust usaldada. Ma pean olema kindel, et kui sõidan väga puhangulise ja tugeva tuulega, siis tunnen ja tean, mis lohe teeb ja kuidas käitub. Jõud, mida lohe pakub, peab olema kindlalt kontrollitav, juhtimine intuitiivne. Avastasin, et ma vaatan lohe sõitmise ajal isegi vähem kui tavaliselt. See on minu jaoks märk, et kõik toimib ja saan käte kaudu hea lohe tunnetuse. Minu jaoks on FS nagu rusikas silmaauku.
Olen otsustanud selleks aastaks ka enda seti, mis esimest korda minu elus tuleb 4-loheline: 7m, 9m, 12m Eleveight FS ja 14,5m Ocean Rodeo Flite. Viimane lubab mul vabalt ülestuult sõita juba 4 m/s tuulega. 7m FS, kuigi testimata, peaks kannatama minu kaaluga ca 25 m/s. Seega saan nautida lohesurfi iga ilmaga, mis emakesel loodusel pakkuda on.